اصلاح ساختار بودجه وارد عرصه علمی کشور شد
اصلاح ساختار بودجه وارد عرصه علمی کشور شد

در ابتداي اين نشست سيد مهدي پاكذات رئيس مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده نگري، ضمن بيان اهميت اصلاح بودجه در ساختار حكمراني كشور حركت جديد ديوان محاسبات در سرعت بخشيدن به امر نظارت بر اجراي بودجه را سرآغاز خوبي به منظور آسيب شناسي نظام بودجه ريزي دانست و ادامه اين روند را لازم و ضروري دانست.
وي ابراز اميدواري كرد با استفاده از ظرفيت انديشگاهي و دستگاه‌هاي اجرايي و همچنين بهره گيري از ظرفيت كارشناسي مركز و ديوان محاسبات بتوانيم با سرعت قابل قبولي به مدل‌هاي علمي اصلاح ساختار بودجه دست پيدا كنيم.
روح الله اكبري مديركل امور استان‌هاي ديوان محاسبات ضمن بر شمردن اهميت موضوع اصلاح بودجه در نگاه رهبري گفت: مقام معظم رهبري در اجلاسيه آخر مجلس در خصوص اصلاح واقعي در ساختار بودجه ريزي كشور مطالبه جدي داشتند لذا حركت ديوان محاسبات به سمت اصلاح و بازبيني ساختار بودجه بايد گام‌هاي مشخصي برداشته شود.
دكتر رضا اميدي فر نيز به عنوان نماينده دانشكده حكمراني دانشگاه تهران گفت: اميد داريم با راه اندازي آزمايشگاه خط مشي و حكمراني در دانشكده در آينده نزديك بتوانيم به اين روند كمك لازم را داشته باشيم.
وي ادامه داد: پيشنهاد مي‌كنيم با توجه به ظرفيت‌هاي موجود يك ساز و كار دبيرخانه‌اي دائم براي اين همايش را بتوانيم به صورت علمي ميزباني كنيم.
وي ادامه داد: اميد داريم با حركتي همسو و همراهي مركز و مجموعه علمي دانشگاه تهران بتوانيم زير ساخت‌هاي لازم در خصوص اصلاح ساختار بودجه را به لحاظ نظري و علمي فراهم كنيم.
در اين نشست مقرر شد هر يك از اضلاع حاضر، برگزاري همايش علمي در سطح ملي به صورت سالانه بودجه ريزي مطلوب را با موضوع اصلاح ساختار بودجه به مرحله اجرا درآورند.

دريافت لينك خبر

 
 
 

دوشنبه 10 مرداد 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.