درخشش غرفه مرکز در نمایشگاه کتاب تهران با کلیدواژه داستان توسعه
درخشش غرفه مرکز در نمایشگاه کتاب تهران با کلیدواژه داستان توسعه

 به گزارش روابط‌عمومی مرکز، محمدرضا رضایی، مدیرکل دفتر نشر و رئیس غرفه مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در آخرین روز از سی و پنجمین نمایشگاه کتاب، در گفتگو با روابط‌عمومی مرکز ضمن بیان دستاوردهای نمایشگاه کتاب گفت: انتشارات مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری امسال با شعار «توسعه خواندنی است» در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافت.

وی ضمن تقدیر از مدیران و کلیه همکاران و عوامل اجرایی برگزاری نمایشگاه ادامه داد: امسال مجموعاً ۱۸ عنوان کتاب از تازه‌های نشر مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری طی ایام برپایی نمایشگاه در معرض دید و خرید مخاطبین و بازدیدکنندگان قرار گرفت که عملکرد فروش غرفه در نمایشگاه بیش از انتظارات اولیه بوده است و جالب است بدانیم که بالغ بر ۶۰ درصد به‌صورت فروش غیرحضوری و از طریق پنل درخواست‌های مشتریان در سامانه بخش مجازی نمایشگاه و مابقی یعنی حدود ۴۰ درصد به صورت فروش حضوری کتب به متقاضیان بوده است.

 رضایی در بیان فعالیت‌های دیگر مرکز در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب گفت: امسال نیز علاوه بر بخش فروش کتاب، رویدادهای دیگری در غرفه مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری برپا شد از جمله آن می‌توان به رونمایی از ۴ عنوان کتاب تازه منتشر شده به نام‌های کتاب "راهبردهای توسعه فضایی ایران"، کتاب "راهنمای شفافیت مالی"، کتاب "راه ناهموار توسعه" و کتاب "تاریخ توسعه" که از جدیدترین کتاب‌های مرکز هستند اشاره کرد همچنین یک نشست علمی با موضوع «کتاب، نشاط و امید اجتماعی» در ایام برپایی نمایشگاه در محل غرفه مرکز، برنامه‌ریزی و اجرا گردید که بسیار مورد توجه و استقبال اهالی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفت.

 رئیس غرفه مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری خاطرنشان کرد: غرفه انتشارات مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری طی ایام نمایشگاه امسال علاوه بر حضور و بازدید ریاست محترم مرکز و مدیران محترم گروه‌های پژوهشی، مدیران محترم ستادی، پژوهشگران و همکاران ارجمند مرکز، میزبان اقشار مختلفی از فرهیختگان و شخصیت‌های علمی و اجرایی کشور بود. از جمله این افراد می‌توان به حضور آقای دکتر بهادری جهرمی سخنگوی محترم هیئت دولت، جناب آقای دکتر احمدوند، معاون محترم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای دکتر رمضانی مدیرعامل محترم خانه کتاب و ادبیات ایران و قائم‌مقام اجرایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برخی از نمایندگان محترم ادواری مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم هیئت‌علمی و دانشجویان دانشگاه‌های سطح کشور اشاره کرد.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاران خود خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات و رویدادهای جالب‌توجه دیگری که امسال نیز در غرفه مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری اجرا گردید، می‌توان به نصب تابلوی نظرسنجی عمومی از مخاطبین با موضوع «نقش من در توسعه ایران اسلامی» نام برد که این رویداد نیز به شکل پر شوری مورد توجه و تعامل بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرار گرفت به‌طوری که تقریباً به طور متوسط روزانه بالغ بر ۱۰۰ یادداشت ثبت شده حاصل این نظرسنجی عمومی بوده است. قطعاً مطالعه آماری و تحلیل علمی نظرات پاسخگویان، می‌تواند منبع بسیار خوبی برای تحلیل دیدگاه‌های مخاطبین و بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب امسال پیرامون موضوع مهم توسعه و پیشرفت کشور و نقش مردم در تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه کشور باشد.

شایان‌ذکر است سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 19 تا 29 اردیبهشت‌ماه 1403 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

 


یک شنبه 30 اردیبهشت 1403 (1 ماه قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.