بیست و هشتمین جلسه گروه پژوهشی برنامه ریزی، بودجه ریزی و مدل سازی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد.
بیست و هشتمین جلسه گروه پژوهشی برنامه ریزی، بودجه ریزی و مدل سازی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، اين جلسه با دو دستوركار ارايه طرح پيشنهادي پايگاه آمارهاي مالي دولت و وضعيت حال حاضر گزارش‏ هاي در دست كار همكاران گروه برگزار شد. در ابتدا آقاي محسني نيا  به ارائه اقدامات انجام شده در راستاي طرح پژوهشي پايگاه آمارهاي مالي دولت پرداختند. طرح پيشنهادي ارائه شده از سوي گروه در فاز اول بر روي جمع آوري مستندات لازم در مورد پايگاه آمارهاي مالي دولت متمركز است و در مراحل بعد بر ايجاد و توسعه اين پايگاه آماري متمركز خواهد شد. اين سامانه براي استفاده پژوهشگران مركز و ساير پژوهشگران طراحي خواهد شد و آمارهاي بودجه ايِ لوايح ، مصوب و عملكرد را در خود جاي خواهد داد.

در بخش دوم جلسه گروه، پژوهشگران حاضر در جلسه در مورد وضعيت پيشرفت گزارش ‏هاي در دست اقدام خود در طي پنج ماه ابتداي سال و چالش ‏هاي آن به ارائه نظر  و حاضران به بحث و تبادل نظر پيرامون اين موضوعات پرداختند. 

 

گالري تصاوير


شنبه 25 مرداد 1399 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.