گزارش تلفیق مطالعات سند ملی آمایش سرزمین با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه و مورد بررسی قرار گرفت
گزارش تلفیق مطالعات سند ملی آمایش سرزمین با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه و مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش ­هاي توسعه و آينده­ نگري، جلسه بررسي خروجي هاي تلفيق مطالعات سند ملي آمايش سرزمين با حضور آقاي دكتر آقامحمدي عضو محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام، با هدف دريافت نظرات ايشان برگزار گرديد.

بعد از ارائه،  مباحثي پيرامون اهميت در نظر داشتن منطقه­ بندي در كليت و تقويت نگاه بين منطقه ­اي و برون مرزي در مطالعه، تاكيد بر شناخت ملاحظات آمايشيِ طرح­ هاي كلان تحول آفرين در توسعه و توان بالقوۀ اكولوژيكي كشور و .... مطرح شد.

شايان ذكر است كه در اين جلسه علاوه بر مرور مطالعات آمايش سرزمين، مهمانان با پتانسيل و مجموعه فعاليت هاي علمي پژوهشي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري نيز آشنا شدند.


شنبه 04 مرداد 1399 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.