بیست و چهارمین جلسه گروه پژوهشی آینده نگری و فناوری های نو مرکز برگزار شد
بیست و چهارمین جلسه گروه پژوهشی آینده نگری و فناوری های نو مرکز برگزار شد

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، در اين جلسه آقاي دكتر دهنويه مطالبي با عنوان «درس آموخته هايي از راه اندازي سامانه ناب (‌نگاشت آينده بهتر) در بخش سلامت» كه جمع آوري تجارب مركز آينده پژوهي سلامت كرمان از راه ­اندازي سامانه آينده پژوهي بود را ارائه كردند. در اين خصوص ضمن ارائه ماژول­ ها و بخش هاي مختلف اين سامانه از جمله بخش مديريت دانش و تجارب گذشته، به لزوم پويش محيطي در دنياي پيچيده و داراي عدم قطعيت پرداخته و همچنين به اهميت هم ­افزايي و شبكه ­سازي خبرگاني اشاره نمودند. در پايان نيز پيش ­نويس تفاهم نامه ميان آن مركز و مركز پژوهش هاي توسعه و  آينده نگري ارائه گرديد تا پس از تاييد نهايي توسط طرفين در جلسه اي رونمايي گردد.

در اين جلسه مقرر شد اعضاي دو مركز ضمن آشنايي با فعاليت هاي خود، تجارب آينده پژوهي از جمله تورهاي آينده پژوهي و نحوه استقرار سامانه ها را به يكديگر منتقل نموده و تور آينده مشترك برگزار نمايند و بازديدي از مركز آينده پژوهي كرمان صورت پذيرد. 

 همچنين مقرر گرديد سطح دسترسي مناسبي از سامانه ناب براي اعضاي مركز تعيين گردد و با حضور نماينده آن مركز (دكتر دهنويه) به مرور بخش هاي مختلف بپردازند.

تصاوير

 
 
 

سه شنبه 10 تیر 1399 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.