دوازدهمین جلسه گروه پژوهشی توسعه، تأمین مالی و اقتصاد بین الملل مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد
دوازدهمین جلسه گروه پژوهشی توسعه، تأمین مالی و اقتصاد بین الملل مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، دكتر نوبخت رئيس گروه پژوهشي توسعه، تأمين مالي و اقتصاد بين الملل در اين نشست اظهار داشتند: مطالبه مقام معظم رهبري از تمامي دستگاه ها و مراكز پژوهشي مبني بر تأمل و تحقيق در مورد الگوي مطلوب توسعه مي باشد و اين مركز هم به عنوان نهاد فكري و مطالعاتي سازمان برنامه و بودجه كشور مسئول تدوين و طراحي اين الگو و ارائه آن به سازمان برنامه و بودجه كل كشور است.

در ادامه جلسه گزارش نهايي از وضعيت مطالعات و توليدات علمي مرتبط با الگوي مطلوب توسعه ارائه شد و هريك از محققين خلاصه اي از نتايج كار خود را در اين خصوص ارائه نمودند.

در اين جلسه دكتر نوبخت اضافه كردند كه الگوي مطلوب توسعه، به زودي در گروه پژوهشي توسعه، تأمين مالي و اقتصاد بين الملل ارائه و نهايي خواهد شد و اسناد و مطالعات پشتيبان اين الگو در قالب كتاب/ سلسله گزارش، از سوي مركز منتشر خواهد شد.

تصاوير


شنبه 24 خرداد 1399 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.