پیامدهای افزایش مزد کارگران در سال ۱۴۰۱
پیامدهای افزایش مزد کارگران در سال ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومي مركز اين گزارش پژوهشي در سيزده صفحه به همت رضوان استادعلي دهقي در دفتر خدمات پژوهشي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري منتشر شده است.

در خلاصه مديريتي اين گزارش مي خوانيم : گزارش پيش رو بر تحليل الگوي انتخاب شده براي افزايش مزد ساير سطوح درآمدي تمركز مي نمايد. افزايش دستمزد ساير سطوح درآمدي بر اساس قاعده ۳۸ درصدي بخشنامه مذكور مي تواند منجر به پيامدهايي مانند افزايش نابرابري درآمدي ميان شاغلين، تعديل كارگران، آسيب پذيري نيروي كار، انحالل كسب و كارهاي كوچك و افزايش قيمت ها شود همچنين با توجه به الگوي انتخاب شده براي افزايش مزد كارگران و پيامدهاي آن بر تعيين مستمري بازنشستگانِ سازمان تأمين اجتماعي و شركت ملي فولاد، ميزان افزايش مستمري اين دو سازمان بسيار بيشتر از ۱۰درصد در نظر گرفته شده در لايحه و مصوبه مجلس در رابطه با بودجه سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

 

لازم به ذكر است علاقمندان مي توانند اصل گزارش را در لينك زير دانلود كنند.

گزارش سیاستی پیامدهای افزایش حقوق

 


جمعه 21 بهمن 1401 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.