بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور
بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

به گزارش روابط عمومي مركز اين گزارش پژوهشي در بيست و سه صفحه به همت بهاره فهيمي در گروه پژوهشي نظام هاي نوين برنامه ريزي، بودجه ريزي و مدل سازي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري منتشر شده است.

در خلاصه مديريتي اين گزارش مي خوانيم: لايحه بودجه سال ۱۴۰۲ بر محوريت سه هدف كلي ايجاد ثبات اقتصادي، عدالت محوري و كارآمد سازي نظام حكمراني در دي ماه سال جاري به مجلس شوراي اسلامي تقديم شد. با توجه به مشكلات كنوني كشور در زمينه هاي مختلف انتظار ميرود برنامه مالي يكساله پيش رو گامي مهم در حل معضلات حياتي بردارد بنابراين گزارش حاضر با بررسي اعداد و ارقام كلان اين لايحه سعي دارد تصويري از كليات لايحه و مواردي كه سهم و رشد معناداري را به خود اختصاص داده اند، ارائه نمايد تا از اين طريق زمينه تحليل هاي عميق تري در حوزه هاي مختلف با استفاده از جزئيات لايحه بودجه سال ۱۴۰۲ فراهم آيد.

لازم به ذكر است علاقمندان ميتوانند اصل گزارش را در لينك زير دانلود كنند.

بررسي كليات لايحه بودجه سال 1402 كل كشور


یک شنبه 09 بهمن 1401 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.