همکاران مرکز با کاشت دو اصل نهال، هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند
همکاران مرکز با کاشت دو اصل نهال، هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند

همزمان با هفته منابع طبیعی دو اصل نهال در مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری کاشته شد.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز، همزمان با هفته منابع طبیعی، مدیران و پژوهشگران مرکز در یک اقدامی نمادین و به پاسداشت حفظ و توسعه فرهنگ درخت کاری، دو اصل نهال را در مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری کاشتند.

در این مراسم دکتر سید مهدی پاکذات رئیس مرکز، ضمن بیان اهمیت موضوع درخت کاری و حفظ منابع طبیعی گفت: امیدوارم در سال آینده با کمک گروه آمایش سرزمین مرکز و بر اساس یک اقدام برنامه ریزی شده موضوع کاشت درخت به عنوان یک اقدام فوق برنامه در مرکز طراحی و اجرا شود.

وی ادامه داد: اگر کاشت درخت با مطالعه دقیق و اصل نگهداری انجام شود، بی تردید می تواند نتایج مثبتی را برای حال و آینده کشور به ارمغان داشته باشد و امیدوارم اقدام امروز سرآغاز این کار خداپسندانه باشد.

لازم به ذکر است این مراسم روز سه شنبه همزمان با شب میلاد حضرت حجت(عج) در مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد. 


سه شنبه 16 اسفند 1401 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.