گزارش پژوهشی ارزیابی برنامه عملیاتی تحول صنعت خودرو منتشر شد
گزارش پژوهشی ارزیابی برنامه عملیاتی تحول صنعت خودرو منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز، گزارش پژوهشی "ارزیابی برنامه عملیاتی تحول صنعت خودرو" منتشر شد.

در خلاصه مديريتي اين كتاب مي خوانيم: گزارش حاضر به مطالعه و نقد برنامه عملیاتی تحول صنعت خودرو می ­پردازد. در مقدمه توجیهی این ایده، وضعيت صنعت خودرو و مدل توسعه آن بررسی شده است. در این برنامه عملیاتی، مدل توسعه بر طراحى و ارتقاى پلتفرم‌هاى داخلى، همچنین توسعه برندهاى داخلى از طريق تمركز بر تقويت و حمايت از قطعه‌سازان داخلى و همكارى با قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان سطح اول بر اساس نوع ارتباطات بین‌المللی استوار شده است. در صورت وجود ارتباطات مناسب بین‌المللی، يكى ديگر از راه‌هاى انتقال و كسب فناورى در اين برنامه عملياتى، تصاحب و سهام‌دارى شركت‌هاى داراى فناورى در حوزه‌هاى مورد نياز است.

این گزارش در 40 صفحه و با همت گروه آینده نگری و فناوری های نو؛ حمید محمدی، یدالله دیوسالار، گل نساء صلواتی، محدثه بشیر مشهدی و سمیه پرویزی مریوانی تهیه و تدوین شده است.

لازم به ذكر است علاقمندان مي توانند اصل گزارش را در لينك زير دانلود كنند.

ارزیابی برنامه عملیاتی تحول صنعت خودرو(1)


شنبه 20 اسفند 1401 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.