تاثیر گذاری واقعی در امر تصمیم سازی، راهبرد سال آینده مرکز خواهد بود
تاثیر گذاری واقعی در امر تصمیم سازی، راهبرد سال آینده مرکز خواهد بود

آئین پاسداشت فرا رسیدن بهار، با حضور ریاست و همکاران مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد. در این مراسم دکتر سید مهدی پاک ذات "ریاست مرکز"، تاثیر گذاری واقعی در امر تصمیم سازی کشور را راهبرد سال آینده مرکز دانست.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز، در نشست آئین پاسداشت فرارسیدن بهار، دکتر سید مهدی پاک ذات در جمع همکاران مرکز ضمن تبریک فرا رسیدن بهار و سال نو گفت: تاثیر گذاری واقعی در حل مسائل عینی کشور از مهمترین اولویت های مرکز به حساب می آید. لذا این مهم باید به صورت موثرتری در سال آینده به عنوان راهبرد در مرکز پیگیری و اجرا شود.

 وی ادامه داد: استفاده بهتر از ظرفیت های موجود در مرکز می تواند به حل مسائل واقعی کشور کمک شایانی داشته باشد و می بایست به گونه ای عمل کنیم که اقدامات ما سرلوحه پژوهشگران و مدیران و دیگر دستگاه ها باشد.

پاک ذات در ادامه گفت: سال 1401 با تمام تلاش های انجام شده، دچار کاستی هایی در روند تاثیر گذاری واقعی پژوهش ها در عرصه حل مسائل کشور بودیم، لذا این کاستی با تلاش بیشتر می بایست در سال آینده به صورت کامل مرتفع شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد همکاران مرکز در تمامی سطوح خاطرنشان کرد: همراهی پژوهشگران و مدیران مرکز می تواند افق گشای بسیاری از مسائل عینی کشور باشد.

در این مراسم، نمایندگان گروه های پژوهشی و تعدادی از مدیران به ایراد سخن و بیان دیدگاه های خود پرداختند.

لازم به ذکر است، آئین پاسداشت فرارسیدن بهار در روز چهارشنبه 24 اسفند مال سال 1401 در مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با حضور مدیران، پژوهشگران و همکاران به منظور قدردانی از زحمات یکساله و همچنین مشخص کردن اولویت های مطالعاتی سال آینده مرکز برگزار شد.


چهارشنبه 24 اسفند 1401 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.