هشت عنوان مقاله پژوهشی مجوز انتشار گرفت
هشت عنوان مقاله پژوهشی مجوز انتشار گرفت

در جریان دوازدهمین جلسه هیئت تحریریۀ فصلنامۀ پژوهش های برنامه و توسعه، هشت عنوان مقاله پژوهشی مجوز علمی لازم جهت انتشار در فصلنامۀ پژوهش های برنامه و توسعه را گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز، در اين نشست علمی ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت فصلنامه و اقدامات صورت پذیرفته از زمان نشست قبلی تا تشکیل این جلسه و هم‌چنین اطلاعات مربوط به مقالات پذیرفته‌شده از سوي داوران توسط مدير فصلنامه، ارائه و موردبحث و بررسي قرار گرفت. هم‌چنین اعضاي هيئت تحريريه نظرات و پیشنهاد‌هایی را براي حفظ و ارتقاي جایگاه فصلنامه و اعتبار علمي مقالات ارائه نمودند.

در این جلسه با توجه به نتایج ارزیابی داوران و نظرات هیئت تحریریه، هشت عنوان مقاله پژوهشی، به ترتیب برای چاپ در شماره‌های آتی فصلنامه به تأیید نهایی رسید.

  • شناسایي عوامل مؤثر بر بانکداري اسلامي با تأکید بر توسعۀ کارآفرینی
  • شناسایی و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر کسب ارزش مبتنی بر اقتصاد نوآوری در شرکت‌های دانش‌بنیان فناوری اطلاعات
  • اثر متغیرهای جمعیت شناختی بر پویایی درآمد خالص خانوارهای شهری و روستایی
  • واکاوی مسائل توسعۀ دانش‌بنیان در ایران با تأکید بر نوآوری
  • طراحی مدل راهبردی برای مدیریت هوشمند زنجیرۀ تأمین محصولات اساسی کشاورزی با هدف بهبود فرایند برنامه‌ریزی از مزرعه تا بازار
  • برنامه‌ریزی توسعۀ نیروگاه‌های حرارتی در ایران در برنامۀ هفتم توسعه بر اساس محدودیت سوخت گاز
  • آسیب‌شناسی و ارائۀ راهبردهای تحقق الزامات استقرار زیرساخت داده مکانی (SDI) در مدیریت یکپارچۀ حریم کلان‌شهر تهران
  • تأثیر آستانه‌ای فین‌تک بر توسعۀ مالی در ایران

لازم به ذکر است، دوازدهمین جلسۀ هيئت تحريريۀ فصلنامۀ پژوهش‌های برنامه و توسعه با حضور سردبير، مديرمسئول و اعضای محترم هيئت تحريريه در روز چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1402 (به‌صورت حضوري و مجازي) در مركز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری برگزار شد.

  .مراجعه نمایندhttp://www.journaldfrc.ir  علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به


شنبه 09 اردیبهشت 1402 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.