تعمیق روابط فرهنگی برای ایران آینده
تعمیق روابط فرهنگی برای ایران آینده

جمعه پر رفت‌ وآمد غرفه مرکز؛ اعلام آمادگی انتشارات علمی و فرهنگی به منظور برقراری مراودات فرهنگی متقابل با مرکز پژوهش‌های توسعه و استقبال مخاطبین از دیوار "ایران آینده از نگاه من".

 

به گزارش روابط عمومی مرکز از نمایشگاه کتاب تهران، غرفۀ انتشارات مرکز در روز جمعه میزبان مسئولین و آحاد مردم بود در این روز دکتر «قاسم صفایی‌نژاد» مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی از غرفه مرکز بازدید کرد.

دکتر صفایی‌نژاد در این بازدید، ابراز امیدواری کرد و گفت: انتشارات علمی و فرهنگی از ظرفیت دانشی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در راستای اعتلای ماموریت‌ها خود استفاده نماید.

وی ضمن برشمردن امکانات این انتشارات، خواستار افزایش سطح مراودات فرهنگی فی‌مابین بین این دو نهاد علمی و فرهنگی شد.

همچنین مجتبی رحمان دوست نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و نویسنده، ضمن بازدید از غرفه و آشنایی با ماموریت های مرکز ابراز امیدواری کرد: فرایندهای اجرایی پژوهشی در مباحث آینده پژوهی به سمتی طراحی شود که فعالیت های پراکنده پژوهشی به یک وحدت رویه رفتاری در سراسر کشور تبدیل شود.

غرفه مرکز در روز جمعه در حالی میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی بود که سطح استقبال از دیوار "ایران آینده از نگاه من" با استقبال زیادی مواجه شد و عدد 380 پیام ثبت شده (تا زمان تنظیم این گزارش) توسط مخاطبین به اشتراک گذاشته شد.

اولین جمعه نمایشگاه کتاب در حالی سپری شد که حضور جوانان و خانواده ها در این روز چشمگیر بود. تجربه یک گردش در محیطی علمی و فرهنگی همچون نمایشگاه کتاب، لحظات خوشی را برای هر فردی به همراه دارد. این حجم استقبال از نمایشگاه کتاب  مسئولین نمایشگاه را بر آن داشت تا ساعت بازدید از نمایشگاه را تا ساعت 21 شب تمدید کنند.

لازم به ذکر است، غرفۀ مرکز پژوهش‌ها با شعار "مطالعۀ مفید، پژوهش اثرگذار" در مصلی تهران، بخش ناشران عمومی، شبستان اصلی، واقع در راهروی 26، از تاریخ 20 الی 30 اردیبهشت‌ ماه، هرروزه از ساعت 10 الی 20، میزبان علاقه‌مندان کتاب خواهد بود.


جمعه 22 اردیبهشت 1402 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.