امضای تفاهم‌نامه باهدف اعتلای فصلنامه علمی مرکز
امضای تفاهم‌نامه باهدف اعتلای فصلنامه علمی مرکز

فصلنامه پژوهش‌های برنامه و توسعه مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری باهدف برقراری همکاری‌های علمی با انجمن علمی حکمرانی متعالی ایران تفاهم‌نامه امضا کرد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز، محمدرضا رضایی مدیرکل دفتر نشر مرکز پژوهش‌ها با اعلام خبر امضای این تفاهم‌نامه و ضمن اشاره به شعار مساله محور، چابک و نوآوری مرکز گفت: امید دارم با حضور انجمن در کنار فصلنامه پژوهش‌های برنامه و توسعه به سمت مطالعات هدفمند و تولید علم نافع برای جامعه حرکت کنیم.

این تفاهم‌نامه باهدف توسعه پژوهش‌های مسئله‌محور، تبادل یافته‌های پژوهشی در حوزه‌هایی همچون گفتمان‌ علمی پیرامون مفاهیم حکمرانی، تجزیه‌وتحلیل و تدوین تجارب حکمرانی متعالی، ارائه راه‌حل‌ها و راهکار‌های اجرایی برای شناسایی و حل مسائل حکمرانی کشور در قالب مقالات علمی، طراحی و اجرای نشست‌های تخصصی مشترک و یا برگزاری همایش‌های علمی امضا و مبادله شد.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه با امضای دکتر سیّد مهدی پاک ذات؛ رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری و مدیرمسئول فصلنامه پژوهش‌های برنامه و توسعه، دکتر مهدی غضنفری؛ رئیس صندوق توسعه ملی و رئیس هیئت‌مدیره انجمن علمی حکمرانی متعالی ایران روز شنبه 6 آبان ماه سال جاری منعقد شده است.


سه شنبه 09 آبان 1402 (6 ماه قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.