کانون های ایجاد بدهی بخش عمومی شناسایی می شود
کانون های ایجاد بدهی بخش عمومی شناسایی می شود

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگری يكصد‌‌ و پنجمين نشست علمی-تخصصی خود را با عنوان"كانون‌های ايجاد بدهی بخش عمومی؛ كنترل و ساماندهي" روز چهارشنبه ۷ دی ­ماه ۱۴۰۱، از ساعت ۱۰ الی ۱۲، با حضــور جامعه علمی، پژوهشی، دانشگاهی، انديشگاهـی، صاحب ­نظران، مديـران، كارشناسان دستگـاه ­های اجــرايی ملّي و استـانی به ­صورت مجازی برگزار می­ شود.

بر اساس اين گزارش، دكتر ابراهيم نامداری  "مدير كل ديوان محاسبات استان تهران" به عنوان مدير علمی نشست  و همچنين، دكتر محسن برزوزاده "تحليلگر و متخصص ماليه عمومی و مدير كل خزانه"،  دكتر مهدي بناني  "رئيس مركز مديريت بدهی های عمومی و روابط مالی دولت" به عنوان سخنرانان اين نشست خواهند بود.

لازم به ذكر است اين نشست علمی-تخصصی، ششمين نشست از سلسله نشست ­های "نخستين همايش بهبود روند بودجه­ ريزی در ايران؛ حكمرانی بودجه از تفريغ تا تدوين" است كه با همكاری مركز پژوهش­ های توسعه و آينده ­نگری سازمان برنامه و بودجه كشور، مركز آموزش و برنامه­ ريزي ديوان محاسبات كشور، دانشكده حكمراني دانشگاه تهران و پژوهشكده اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارايی از آبان ماه لغايت اسفند ماه سال جاري برگزار مي­شود. در اين همايش ضمن برگزاری نشست­ ها و كارگاه­ های علمی-تخصصی، ابعاد مختلف و متنوعی از اصلاح ساختار بودجه ذيل محور پايش و مديريت بدهی­های دولت، به عنوان يكی از محورهای هفت­گانه، مورد ارزيابی و واكاوی قرار مي­گيرد.

علاقه مندان، براي حضور، بيان ديدگاه و ارائه نقد و مباحث تكميلی به همراه پرسش و پاسخ كاربردی، در جهت غنی تر شدن هرچه بيشتر نشست مي‌توانند به نشاني تالار نشست مجازي مركز:http://connect.mporg.ir/dfrc مراجعه نمايند. 


چهارشنبه 30 آذر 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.