هفدهمین شماره فصلنامه علمی پژوهش‌های برنامه و توسعه منتشر شد
هفدهمین شماره فصلنامه علمی پژوهش‌های برنامه و توسعه منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، دفتر تدوین و نشر منابع علمی این مرکز، هفدهمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی برنامه و توسعه، شامل شش مقاله علمی پژوهشی را منتشر کرد.

شایان‌ذکر است که فصلنامۀ علمی "پژوهش‌های برنامه و توسعه" به‌منظور پشتیبانی اندیشه‌ای، توانمندسازی و ارتقای نظام حکمرانی، نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده است.

در هفدهمین شماره از فصلنامۀ علمی پژوهش‌های برنامه و توسعه، شش عنوان مقاله علمی با عناوین ذیل منتشر شده است

1_ اولویت‌بندی طرح‌های ناتمام آزادراهی کشور با مدل تصمیم‌گیری چندمعیاره (MCDM) و فرایند تحلیل شبکه‌ای (ANP)

2_ شناسایی و تحلیل پیشران‏های کلیدی مؤثر بر توسعه پایدار گردشگری روستایی با رویکرد آینده‏نگاری (مطالعة موردی: شهرستان نیشابور)

3_ بررسی خلق پول از هیچ در نظام بانکی ایران

4_ بودجه‌بندی کارآمد در دولت مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده ایران: سناریوها، سیاست‌ها و اقدامات

5_ توانمندسازی دولت در سیاست‌های حوزه سرمایه‌گذاری خارجی:1 کاربرد رویکرد PDIA برای اقتصاد ایران

6_ ارائة الگوی ارزش فناوری بلاک‏‌چین مبتنی بر فین‏تک‌ها در کسب‌وکارهای مالی و بانکی

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک زیر جهت دریافت فایل مقاله و مطالعه آن اقدام نمایند.

همچنین کلیه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند مقالات علمی خود را با اولویت محورهایی چون چالش‌ها و مسائل اصلی اقتصاد ایران، چالش‌ها و مسائل توسعه و نظام حکمرانی و برنامه‌ریزی و محور آینده‌پژوهی جهت فرایند داوری و انتشار در این فصلنامه از طریق وبسایت این فصلنامه به نشانی www.journaldfrc.ir ارسال نمایند.


دوشنبه 26 شهریور 1403 (2 هفته قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.