پردازش ابری موجب افزایش شدید تقاضا برای مراکز داده شده است
پردازش ابری موجب افزایش شدید تقاضا برای مراکز داده شده است

 بسياري ممكن است خدمات ابري را به‌عنوان منبعي لمس‌ناشدني و فاقد وجود فيزيكي تصور كنند كه به‌صورت آنلاين فعاليت مي‌كند؛ ولي در حقيقت اين خدمات از چندين ترابايت‌ داده تشكيل شده است كه در انبارهاي بزرگي ذخيره مي‌شوند و فضاي فيزيكي مورد نياز آن‌ها رو به افزايش است.

همانطور كه نياز به مراكز داده افزايش مي‌يابد مقدار پولي كه در آن‌ها سرمايه‌گذاري مي‌شود نيز افزايش مي‌يابد. اين نمودار كه توسط وب‌سايت آماري Statista منتشر شده است، نشان‌دهنده‌ي افزايش تدريجي مبلغ سرمايه‌گذاري‌شده در مراكز داده‌ي آمريكاي شمالي طي ۶ سال گذشته است كه در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ ميليارد دلار افزايش يافته.


چهارشنبه 08 فروردین 1397 (6 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.