دیدار با رئیس و معاونین سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی
دیدار با رئیس و معاونین سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده‌نگري: در اين جلسه، در ابتدا آقاي دكتر اردلان، سرپرست مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، ضمن استقبال از تعامل و همكاري بيشتر با سازمان جغرافيايي به معرفي مختصري از مركز و ماموريت‌هاي آن پرداختند. با توجه به اينكه سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح، از منابع و آمار و اطلاعات و نقشه‌هاي غني برخوردار بوده و اين منابع مي‌تواند در راستاي انجام مطالعات تدوين سند ملي آمايش سرزمين نيز به كار گرفته شود، بنابراين خلاصه‌اي از اقدامات انجام شده در اين خصوص نيز توسط مركز ارائه شد. 
در ادامه جلسه، امير فخري ضمن اعلام آمادگي كامل سازمان جغرافيايي براي مشاركت در فرآيند تدوين سند ملي آمايش سرزمين بخصوص در بخش ملاحظات امنيتي، دفاعي و پدافند غيرعامل، به ارائه مختصري از اقدامات انجام شده آن سازمان در زمينه آمايش دفاعي پرداختند. از جمله اين اقدامات مي‌توان به نمونه‌هاي ارائه شده از منطقه‌بندي دفاعي آمايش كشور اشاره كرد. 


سه شنبه 21 خرداد 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.