جلسه کمیته راهبری سند ملی آمایش سرزمین به منظور هم افزایی و تبادل نظر اعضاء کمیته راهبری برگزار شد.
جلسه کمیته راهبری سند ملی آمایش سرزمین به منظور هم افزایی و تبادل نظر اعضاء کمیته راهبری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، دكتر ازموده اردلان در اين نشست تاكيد نمودند كه برنامه تدوين مطالعات آمايش سرزمين بايد طبق زمانبندي تعيين شده به اتمام برسد. در نتيجه بايد سازوكاري طراحي شود تا در حداقل زمان و با حداكثر كيفيت تدوين سند مذكور به نتيجه مطلوب به انجام برسد.
در اين جلسه موضوعاتي چون  نقشه راه تدوين سند ملي آمايش سرزمين، نسبت مطالعات استاني و ملي آمايش سرزمين، خروجي هاي مورد انتظار از مطالعات تدوين سند ملي آمايش سرزمين، چگونگي مدل تلفيق و شيوه ارتباط موضوعات گوناگون بخشي و فرابخشي و كيفيت و كميت داده هاي مورد نياز مورد بحث و بررسي قرار گرفت. 
در پايان مقرر شد كه جلسات كميته راهبري بطور مداوم و با زمانبندي منظم و مشخص جهت پيشبرد هر چه بهتر تدوين سند ملي آمايش سرزمين در مركز تشكيل گردد.


یک شنبه 13 مرداد 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.