سومین جلسه شورای عالی آمایش سرزمین به ریاست دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیران عضو برگزار شد
سومین جلسه شورای عالی آمایش سرزمین به ریاست دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیران عضو برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري ، در اين جلسه دكتر فرهاد دژپسند وزير امور اقتصادي و دارايي، مهندس بيژن نامدار زنگنه وزير نفت، دكتر رضا اردكانيان وزير نيرو، مهندس محمود حجتي وزير جهاد كشاورزي و دكتر عيسي كلانتري معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست حضور داشتند.
 گزارش مذكور حاكي است كه در اين جلسه، دو گزارش در مورد اهم اقدام‌هاي انجام شده در مورد مطالعات آمايش سرزمين ۳۱ استان و نيز سند آمايش ملي كشور ارايه شد.
 در اين جلسه همچنين وزارت راه و شهرسازي، گزارشي از طرح ويژه توسعه و عمران منطقه ساحلي مكران ارايه كرد كه به به تصويب شورا رسيد. بر‌پايه اين گزارش، در ادامه اين جلسه، دكتر رضا اردكانيان وزير نيرو با تأكيد بر گنجاندن اطلاعات دقيق همه استان‌ها در مطالعات آمايش استان‌ها اظهار داشت: اساس مطالعات آمايش سرزمين، برنامه‌ريزي فرابخشي است و نقش اطلاعات پايه در مطالعات آمايش، بسيار تعيين كننده و اساسي است.


سه شنبه 30 مهر 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.