دومین جلسه شورای پژوهشی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ریاست دکتر آزموده اردلان برگزار شد.
دومین جلسه شورای پژوهشی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ریاست دکتر آزموده اردلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري در اين جلسه، گزارشي از عملكرد پژوهشي مركز در سال هاي ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ و نيم سال  نخست ۱۳۹۸ توسط دبيرخانه شورا ارائه گرديد. همچنين گزارشي از وضعيت مراكز آموزش و پژوهش سازمان هاي مديريت و برنامه ريزي استاني ارائه و در خصوص نحوه تعامل با اين مراكز بحث و بررسي به عمل آمد. در ادامه نماينده معاونت امور استان هاي سازمان، گزارشي در خصوص فعاليت هاي پژوهشي در استان ها ارائه كردند. 
نحوه تعامل مركز و سازمان و جايگاه مركز در نظام پژوهشي و عملكردي سازمان يكي ديگر از موضوعات مهم موردبحث در اين جلسه بود. حاضرين در جلسه با تاكيد بر لزوم تدوين برنامه راهبردي مركز، ايجاد كارگروهي به منظور تدوين پيشنويس برنامه راهبردي مركز را تصويب كردند. همچنين توجه به اثربخشي پژوهش ها و ايجاد رويكرد آينده نگرانه در تمامي پژوهش ها، مورد تاكيد قرار گرفت.


یک شنبه 12 آبان 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.