جلسه آینده نگری تغییرات اقلیمی در مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد.
جلسه آینده نگری تغییرات اقلیمی در مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، متعاقباً اين موضوع مورد بررسي قرار گرفت كه با توجه به تغييرات تحولات اقليمي جهان، بارش باران، دماي هوا و ... وضعيت اقليمي كشور در حال تغيير است و اين تغييرات بر خلاف روندهاي گذشته، پيش بيني هاي مختلفي را ايجاد كرده است. لذا بايد با دقت زياد و كارشناسانه به تمامي تحولات موثر بر اقليم متفاوت ايران پرداخت تا با شناخت بيشتر، تمهيدات و راهكارهاي مناسب به كار گرفته شود.
در اين جلسه آقاي دكتر اردلان، رييس مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، آقاي دكتر مسجدي، رييس امور آب، كشاورزي و محيط زيست، آقاي دكتر وظيفه، رييس مركز ملي خشكسالي هواشناسي، آقاي دكتر دائمي، صاحب نظر حوزه آب و آقاي دكتر بالي عضو هيات علمي دانشگاه دفاع ملي حضور داشتند. 
آقاي دكتر اردلان، رييس مركز در جمع بندي اين جلسه اظهار داشتند، با توجه به اهميت اين موضوع براي كشور و ابعاد و آثار اقتصادي و اجتماعي وسيع آن، مركز اقدام به برگزاري جلسات علمي بيشتري تا رسيدن به نتايج دقيق تر در اين زمينه خواهد نمود.


دوشنبه 04 آذر 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.