مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری هم اندیشی گروه پژوهشی آینده نگری و فناوری های نو با عنوان آینده پژوهی سیاست های توسعه فناوری و نوآوری در ایران برگزار شد.
مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری هم اندیشی گروه پژوهشی آینده نگری و فناوری های نو با عنوان آینده پژوهی سیاست های توسعه فناوری و نوآوری در ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري: در تاريخ ۸ دي ماه ۱۳۹۸ نشست هم انديشي گروه پژوهشي آينده نگري و فناوري هاي نو با عنوان"آينده پژوهي سياست هاي توسعه فناوري و نوآوري در ايران "  با هدف بررسي  سير تحولات و يادگيري سياستي سازوكارها و بازيگران اين حوزه در احكام مرتبط با فناوري و نوآوري برنامه هاي توسعه و دلالت هاي آن براي مطالعات آينده "  باحضور جناب آقاي دكتر فرتاش عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي و مشاور پيمايش نوآوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با حضور كارشناسان سازمان برنامه و بودجه و همكاران مركز برگزار گرديد. ايشان با تشريح و بررسي  برنامه هاي توسعه اخير، برنامه هاي سوم تا ششم توسعه كه داراي نگاهي منسجم تر و يكپارچه در قالب يك فصل مجزا به توسعه فناوري و نوآوري هستند را  به عنوان سه قانون منتخب مورد مطالعه قرار دادند و در انتها ضمن جمع بندي مهمترين عوامل محدود كننده و تسهيل كننده يادگيري سياستي ، پيشنهادات سياستي براي برنامه هاي توسعه آينده ارائه نمودند.همچنين سوالات مهم و در خور توجهي توسط كارشناسان سازمان برنامه و بودجه مطرح گرديد كه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.


یک شنبه 08 دی 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.