مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری نشست علمی تخصصی با عنوان آینده نگری صندوق های بازنشستگی برگزار کرد.
مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری نشست علمی تخصصی با عنوان آینده نگری صندوق های بازنشستگی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، در اين نشست تخصصي كه به رياست دكتر حميد پوراصغري معاون امور علمي، فرهنگي و اجتماعي اين سازمان برگزار شد، دكتر حجت‌الله ميرزايي معاون امور اقتصادي و برنامه‌ريزي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي سخن خود را با عنوان "چشم‌انداز صندوق‌هاي بازنشستگي در ايران" آغاز كرد و اظهار داشت: پيچيدگي صندوق‌هاي بازنشستگي از بانك‌ها و بيمه‌ها بيشتر است و دليل آن به كاركردهاي فراگير اين صندوق‌ها مربوط مي‌شود.
به گفته دكتر ميرزايي صندوق تأمين اجتماعي به عنوان بزرگ‌ترين صندوق بازنشستگي ايران در حوزه خدمات درماني، بعد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با ۳۰ درصد سهم به ارائه خدمات درماني نيز مشغول است.


دوشنبه 23 دی 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.