سلسه نشست های عمومی تلفیق مطالعات سند ملی امایش سرزمین با ارائه مطالعات بخش بهداشت و درمان و مطالعات بخش کشاورزی به پایان رسیده است.
سلسه نشست های عمومی تلفیق مطالعات سند ملی امایش سرزمین با ارائه مطالعات بخش بهداشت و درمان و مطالعات بخش کشاورزی به پایان رسیده است.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري،در ادامه نشست هاي عمومي تلفيق مطالعات سند ملي امايش سرزمين در روز شنبه مورخ ۱۰ اسفند  ۱۳۹۸ مطالعات بخش هاي بهداشت و درمان و كشاورزي ارائه شد. در اين جلسه بررسي اسناد فرادست، تحليل وضع موجود، تبيين عدم تعادل ها و تعارض ها، چالش ها و مشكلات اصلي بخش، تصوير فضايي بخش و ارائه راهبردها و پيشنهادات و... از جمله مهمترين مباحث مطرح شده بود كه در برخي از محورهاي مطالعاتي اشاره شد؛ حاضران در جلسه نكاتي را جهت ارتقاء كيفي مطالعات پيشنهاد داده اند.
در نهايت با پايان يافتن ارائه مطالعات بخش ها؛ مقرر شده است نشست هاي آتي؛ با محوريت ارائه گزارش تلفيق مطالعات بخش ها برگزار گردد.


شنبه 10 اسفند 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.