نخستین شماره گزارش سیاستی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با موضوع بررسی پیش نویس لایحه تغییرات اقلیمی منتشر شد.
نخستین شماره گزارش سیاستی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با موضوع بررسی پیش نویس لایحه تغییرات اقلیمی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، نخستين شماره گزارش سياستي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري با موضوع "بررسي پيش نويس لايحه تغييرات اقليمي" منتشر شد. اين گزارش در سرفصل هاي همچون:زمينه يا بافتار اتخاذ سياست، تحليل و بررسي پيش نويس لايحه، ارائه پيشنهادات تكميلي ارائه شده است.

سياستي يك نوشتۀ پژوهشي چند رشته‌اي است كه بر مسائل سياست‌گذاري متمركز شده و داراي توصيه‌هاي روشن براي تصميم‌گيران سياسي است. هدف گزارش سياستي ابتدا آن است كه توجه سياست‌مداران و تصميم‌گيران را به يك موضوع سياستي جلب كند و ادراك آنان را براي شناخت مسئله و راه‎ حل‎ هاي مربوطه، چارچوب‌بندي كند. نتيجۀ دلخواه، متقاعد كردن تصميم‌گيران است تا از تغييرات پيشنهادشده در گزارش دفاع كنند. در واقع، آنچه را در ذهن تصميم‌گيران است، ساده و با چارچوب به رشتۀ تحرير در مي‌آورد.
يك گزارش سياستي، توجه تصميم گير به موضوع را جلب مي‌كند، اشتراك مفاهيم را برقرار مي‌كند و روند اجماع براي اقدام را نمايش مي‌دهد. 


سه شنبه 20 اسفند 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.