انطباق سیاست های سند ملی آمایش سرزمین با سیاست های کلی ابلاغی برنامه هفتم توسعه
انطباق سیاست های سند ملی آمایش سرزمین با سیاست های کلی ابلاغی برنامه هفتم توسعه

به گزارش روابط عمومي مركز اين گزارش پژوهشي در هفتاد و نه صفحه به همت دكتر مينا ابوطالبي، مهرداد كاشف، مصطفي كشتكار، دكتر مهدي رازپور و ادريس جهانگير در گروه پژوهشي آمايش سرزمين، توسعه و توازن منطقه اي مركز توسعه و آينده نگري منتشر شده است.

در مقدمه اين گزارش مي خوانيم: پس از پنج دهه تلاش براي قرار دادن توسعه كشور بر ريل و مسير صحيح آمايش سرزمين، اسناد ملي و استاني آمايش سرزمين در اسفند ۱۳۹۹ به تصويب شوراي‌عالي آمايش سرزمين رسيده است. بر مبناي ماده(۷)اين سند، سازمان برنامه و بودجه مكلف است مفاد اين سند را در تدوين برنامه‌هاي توسعه منطقه‌اي، برنامه‌هاي توسعه پنج‌ساله اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و همچنين تنظيم بودجه‌هاي سالانه لحاظ نمايد، به‌گونه‌اي كه سازمان فضايي مطلوب افق ۱۴۲۴ محقق شود. همچنين در بند ۱۱ سياست‌هاي كلي برنامه هفتم توسعه، بر »تحقق سياست‌هاي كلي آمايش سرزمين با توجه به مزيت‌هاي بالفعل و بالقوه و اجرايي ساختن موارد برجسته آن با توجه ويژه بر دريا، سواحل، بنادر و آب‌هاي مرزي» تأكيد شده است.

 

انطباق سیاست های سند ملی آمایش سرزمین با سیاست های کلی ابلاغی برنامه هفتم توسعه


سه شنبه 27 دی 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.