بیست و یکمین جلسه گروه پژوهشی آینده نگری و فناوری های نو برگزار شد.
بیست و یکمین جلسه گروه پژوهشی آینده نگری و فناوری های نو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري،بيست و يكمين جلسه گروه پژوهشي آينده نگري و فناوري هاي نو در روز سه شنبه مورخ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ به صورت ويدئو كنفرانس برگزار گرديد.

در اين جلسه كه با حضور جمعي از پيشكسوتان آينده‌پژوهي و برنامه‌ريزي ايران از جمله آقايان: دكتر بايزيد مردوخي، دكتر فيروز توفيق و دكتر حميد محمدي و محققان مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري برگزار شد، ابتدا در خصوص نظام‌هاي تصميم‌گيري و چالش‌هاي پيش رو مطالبي از جمله مدل‌ها و رويكردهاي مختلف تصميم‌گيري در قالب پاورپوينت توسط جناب آقاي بهزاد محمودي از پژوهشگران بانك مركزي ايران ارائه شد كه در ادامه با پرسش و پاسخ همراه بود. همچنين آقاي دكتر برادران از محققان مركز ارائه‌اي از پيشينه مطالعات داخلي و مطالعات جهاني كشورهاي مختلف در خصوص رويكرد پژوهش‌ها و برنامه‌هاي آينده‌نگاري ارائه نمودند و در پايان نظرات شركت‌كنندگان در خصوص رويكردهاي مختلف مركز به پژوهش‌هاي آينده‌نگري در سال جاري ارائه شد و جهت جمع‌بندي نهايي به جلسات آتي موكول گرديد. همچنين از دكتر توفيق جهت ارائه مطالب در جلسه آتي مركز دعوت به عمل آمد.


یک شنبه 09 بهمن 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.