زنان بیشتر از مردان کار می کنند
زنان بیشتر از مردان کار می کنند

به طور سنتي در اغلب فرهنگ ها، اين مردها هستند كه بخش زيادي از روز را مشغول كار هستند. هر چند در حال حاضر تفاوت هايي در "محل كار" و "نوع كار" ايجاد شده است. براي بسياري از افراد، " انجام كار" مستلزم رفتن به دفتر يا كارخانه نيست، بلكه ماندن در خانه يا در جامعه براي حمايت و مراقبت از ساير اعضاي خانواده است. بر اساس آمار سازمان ملل اين فعاليت مي تواند شامل آماده سازي غذا، تميز كردن خانه، شستن لباس ها، جمع آوري آب و سوخت و مراقبت مستقيم از افراد ديگر (اعم از كودكان، سالمندان، افراد معمول خانواده و همچنين افراد سالم) باشد؛ البته اين نوع كار معمولا منافع مالي و پرداخت دستمزد را به همراه ندارد.

همانطور كه نمودار پايين نشان مي دهد، در دنيا، اين زنان هستند كه بيشترين ساعات كاري و بدون پرداخت دستمزد را دارند،  به طوري كه در تمامي مناطق جهان،‌ زمان صرف شده براي كار زنان نسبت به مردان بيشتر است و در اغلب موارد بخش زيادي از اين كار بدون پرداخت دستمزد انجام مي شود (به جز منطقه شرق آسيا و اقيانوس آرام كه در آن نسبت كار با دستمزد و بدون دستمزد ۵۰:۵۰ است).

175


شنبه 05 خرداد 1397 (5 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.