کتاب اصلاحات ساختاری بودجه منتشر شد
کتاب اصلاحات ساختاری بودجه منتشر شد

به گزارش روابط عمومي مركز، در اين كتاب، ضمن مروري بر برنامۀ اصلاحات ساختاري بودجه، سياست‌هاي كلي و اجرايي و پروژه‌هاي آن، تجربۀ تدوين برنامۀ اصلاحات ساختاري بودجه و پيشبرد آن در فضايِ اقتصادِ سياسي كشور نيز، مورد واكاوي قرار گرفته است. شدت گرفتن تحريم‌هاي ظالمانه آمريكا و بروز پيامدهاي اقتصادي آن در كشور ضرورت اين اصلاحات را بيش از پيش نمايان كرده است. ازآنجا كه اين مباحث براي آيندگان، به‌خصوص فعالان حوزۀ سياست‌گذاري و سياست‌پژوهي بازهم مطرح خواهد بود، كاميابي‌ها و ناكامي‌هاي تدوين‌كنندگان طرح نيز در اين اثر گنجانده شده تا تجربه‌اي فراروي برنامه‌ريزان باشد و بتوانند از نتايج مثبت آن، براي پيشبرد‌ برنامه‌هاي مشابه، حُسن استفاده را نموده و آنچه كه موجب ناكامي در اين نوع برنامه‌ها مي‌شود را از قبل پيش‌بيني و براي آن راه‌حلي بينديشند. اميد است اين گونه پژوهش‌ها، در دستيابي به نظام بودجه‌ريزي و ماليۀ عمومي در تراز انقلاب اسلامي نتيجه بخش باشد.

اين كتاب در ۳۳۹ صفحه و با موضوعات متنوعي از جمله: اصلاح ساختار بودجه، بودجه و نقش آن در عملكرد اقتصادي كشور، بودجه به عنوان يك فرايند نهادي و  ... منتشر شده است.

لازم به ذكر است اين اثر با همت سيد حميد پورمحمدي، سيد علي مدني زاده، نيلوفر دمنه و فرهاد خان ميرزايي تهيه و تدوين شده است.

علاقه مندان جهت سفارش كتاب مي توانند با شماره   ۴۳۳۰۶۴۱۵-۰۲۱ انتشارات مركز تماس حاصل نمايند.


چهارشنبه 11 آبان 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.