جهاد دانشگاهی به کمک تدوین برنامه هفتم توسعه می آید
جهاد دانشگاهی به کمک تدوین برنامه هفتم توسعه می آید

به گزارش روابط عمومي مركز؛ دكتر محمد رضا پور عابدي معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي كشور ضمن بازديد از مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري سازمان برنامه و آشنايي با دستاورد هاي اين مركز پژوهشي گفت: جهاد دانشگاهي با دارا بودن سي و هشت واحد در تمامي استان هاي كشور، سه پژوهشگاه و بيست و نه پژوهشكده در طول فعاليت علمي خود تلاش كرده است در جهت رفع نيازهاي كشور اقدام كند.

وي ادامه داد: امروزه جهاد دانشگاهي با دارا بودن سه پارك علم و فناوري بيست و چهار مركز رشد و يكصد و پنجاه و دو گروه پژوهشي مفتخر به ثبت پانصد چهل و پنج اختراع تا كنون ثبت شده است.

دكتر پور عابدي ضمن بر شمردن مزيت هاي جهاد دانشگاهي تاكيد كرد: اكنون جهاد دانشگاهي اين آمادگي دارد تا در انجام مطالعات در جهت تدوين برنامه هفتم دوشادوش مركز پژوهش ها سازمان برنامه اقدمات پژوهشي لازم را سامان دهي كند.

 در اين نشست كه به ميزباني مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري برگزاي شد. دكتر سيد مهدي پاكذات رياست مركز ضمن تقدير از فعاليت هاي صورت گرفته در جهاد دانشگاهي كشور خاطر نشان كرد: اين مطلب مشخص است كه كار هاي صورت گرفته در جهاد دانشگاهي مبتني بر نياز هاي حاكميت صورت بندي شده است. با اين وجود بايد دقت داشت كه در برخي از موارد مراكز پژوهشي مي بايست سفارش پژوهشي كارفرما را دقيقتر و منظم تر نمايند تا بعد از حاصل شدن نتايج پژوهش اين نتايج به صورت كاربردي مورد استفاده قرار گيرد.

رئيس مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري ضمن بيان كار ويژه هاي اين مركز و حلقه هاي متعدد اتصال في مابين مركز و جهاد دانشگاهي تاكيد كرد: مركز مي تواند در كنار جهاد در ارتقا بهره وري بيشتر در دستگاه ها تا اجرا اقدامات موثر انجام دهد.

لازم به ذكر است اين بازديد كه با حضور معاون، مديران گروه هاي پژوهشي و مديران كل پژوهش، آموزش و نشر مركز روز يك شنبه ۸ آبان ماه در سالن دكتر عظيمي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري برگزار شد.


یک شنبه 08 آبان 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.