گزارش بررسی منابع و مصارف عمومی دولت منتشر شد
گزارش بررسی منابع و مصارف عمومی دولت منتشر شد

به گزارش روابط عمومي مركز، در خلاصه مديريتي اين گزارش مي خوانيم: بودجه معياري براي سنجش عملكرد دولت‌ها است؛ بنابراين تحليل منابع و مصارف آن مي‌تواند چشم‌انداز مناسبي براي اتخاذ سياست‌هاي مناسب پيش ‌روي برنامه‌ريزان، بودجه‌ريزان و سياستگذاران قرار دهد. از اين‌ رو، در اين گزارش به بررسي منابع و مصارف دولت طي دوره زماني ۱۳۸۱–۱۴۰۰ پرداخته شده كه نتايج حاصل از آن به شرح زير است:

طي سال‌هاي مورد بررسي عملكرد منابع و مصارف عمومي دولت افزايشي بوده است. همواره زيربخش درآمدهاي عمومي در تأمين منابع عمومي نقش بالايي داشته است. منابع حاصل از واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي بيشتر از واگذاري دارايي‌هاي مالي بوده است؛ اما در سال‌هاي اخير واگذاري دارايي‌هاي مالي نسبت به واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي ارجحيت داشته است و نقش عمده درآمدهاي عمومي دولت ناشي از درآمدهاي مالياتي بوده است.

اين گزارش در ۵۰ صفحه و با موضوعات متنوعي از جمله: منابع عمومي دولت، درآمدهاي عمومي دولت، واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي، واگذاري دارايي‌هاي مالي و ... منتشر شده است.

لازم به ذكر است اين گزارش با همت الهام وفائي، اژين جواهري و با نظارت علمي غلامرضا گرائي نژاد تدوين شده است. 

دريافت فايل گزارش


یک شنبه 17 مهر 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.