دانشگاه خوارزمی ظرفیت علمی خود را در اختیار نیازهای مطالعاتی مرکز قرار می دهد
دانشگاه خوارزمی ظرفیت علمی خود را در اختیار نیازهای مطالعاتی مرکز قرار می دهد

به گزارش روابط عمومي مركز، دكتر علي حسن بيگي سرپرست دانشگاه خوارزمي به اتفاق هئيت همراه از مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري بازديد كرد و در ديدار خود با دكتر سيد مهدي پاكذات رئيس مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده نگري بر اصل همكاري علمي اين دو نهاد تاكيد كرد.

دكتر حسن بيگي ادامه داد: دانشگاه خوارزمي به عنوان قديمي ترين دانشگاه كشور با ظرفيت بالاي علمي آمادگي كامل دارد تا در راستاي رفع نيازهاي پژوهشي اين مركز گام هاي موثري را بردارد.

وي افزود: در مباحث اقتصادي به خصوص تربيت دانش آموختگان اقتصاد اسلامي و متخصصين تراز سازمان برنامه به صورت گسترده مي توانيم كمك رسان مركز و سازمان برنامه و بودجه كشور باشيم.

در ابتداي اين ديدار دكتر سير مهدي پاكذات ضمن معرفي مركز گفت: ما به عنوان رابط سازمان برنامه و مراكز علمي از هرگونه ياري علمي در هر سطحي استقبال مي كنيم و اين نوع هم افزايي ها را بايد به فال نيك گرفت.

وي ادامه داد: با فهم مشترك از مزيت هاي علمي طرفين به بهترين شكل مي توانيم در ماموريت هاي تخصصي خود همراهي و همگامي داشته باشيم.

وي در خاتمه افزود: مركز آمادگي دارد آخرين يافته هاي علمي دانشگاه در حوزه برنامه ريزي و بودجه ريزي در قالب نشست هاي تخصصي به سمع و نظر سياست‌گذار برساند. لذا اميدواريم در پس اين تلاش و همكاري فاصله دانشگاه و مركز پژوهشي را در كشور كمتر كنيم.


سه شنبه 25 مرداد 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.