تاکید بر استفاده از ظرفیت های مطالعاتی در راستای تقویت پژوهش های سازمانی
تاکید بر استفاده از ظرفیت های مطالعاتی در راستای تقویت پژوهش های سازمانی

رئيس پژوهشكده امور اقتصادي در ابتداي اين ديدار ضمن بيان نظرات خود پيرامون همكاري دو جانبه دو مجموعه، گفت: همكاري في مابين مركز و پژوهشگاه اقتصادي با تمركز بر اصلاح ساختار بودجه مي تواند حركتي اميد بخش در زمينه رفع نيازهاي واقعي اقتصاد ملي ارزيابي شود.

دكتر محمد جواد توكلي ضمن بر شمردن برخي از مسائل مورد مناقشه در اقتصاد امروز كشور گفت: اميد داريم با همكاري و همدلي في ما بين بتوانيم ظرفيت هاي مطالعاتي كشور را در خدمت رفع نيازهاي مطالعاتي اقتصاد كشور قرار دهيم.

اين مدرس و محقق دانشگاه تاكيد كرد: اميد دارم با ظرفيت مطالعاتي موجود در دو موسسه بتوانيم به صورت عيني نيازهاي مورد نظر در اصلاح ساختار بودجه را به بهترين شكل پاسخگو باشيم.

دكتر سيد مهدي پاكذات رئيس مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري نيز در اين ديدار ضمن استقبال از رويكرد پژوهشگاه اقتصاد در دوره جديد بر اصل هم افزايي مطالعاتي في مابين دو موسسه تاكيد كرد.

پاكذات ضمن بر شمردن قيود و بايسته هاي پژوهش هاي سازماني تاكيد كرد: ما در مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري تلاش خواهيم كرد تا از همه ظرفيت هاي موجود در راستاي كمك به رفع نيازهاي مطالعاتي سازمان برنامه استفاده كنيم.

لازم به ذكر است اين ديدار روز سه شنبه بيست و چهار خرداد سال هزار و چهارصد به ميزباني مركز پژوهش هاي توسعه آينده نگري برگزار شد.


سه شنبه 24 خرداد 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.