نخستین جلسه شورای هماهنگی گروه های پژوهشی در سال جدید برگزار شد
نخستین جلسه شورای هماهنگی گروه های پژوهشی در سال جدید برگزار شد

در ابتداي اين جلسه سرپرستان گروه هاي پژوهشي مركز ضمن ارائه گزارش از مجموعه پيشنهادهاي مطالعاتي خود در خصوص تحقق شعار سال به تبادل نظر پرداختند.

درخاتمه اين نشست دكتر سيد مهدي پاكذات رئيس مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات همكاران، در خصوص نقش مركز در تحقق شعار سال گفت: دستگاه ها مي بايست شعار سال را به عنوان يك افق در نظر بگيرند و هر يك نقش خود را در تحقق اين شعار به درستي ايفا نمايند.

پاكذات ادامه داد: مركز پژوهش ها مي تواند به بازطراحي اكو سيستم دانش بنيان ها در كشور بپردازد و همواره مي بايست به اين مهم توجه كنيم كه نقش ما نسبت به تحقق شعار سال چگونه بايد باشد.

وي ضمن بيان چند نمونه از دستاورد هاي پژوهش مركز گفت: ما بايد براي رفع نياز هاي پژوهشي سازمان برنامه با افق تحقق شعار سال حركت نماييم و در همين خصوص لازم است برگزاري جلساتي با مشاركت امور هاي سازمان و همراهي استان ها پيگيري شود.

لازم به ذكر است جلسه شوراي پژوهش مركز به صورت منظم و هفتگي با موضوعات متنوع پژوهشي برگزار مي شود.


دوشنبه 15 فروردین 1401 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.