بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو؛ به سوی پیشتازی
بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو؛ به سوی پیشتازی

به گزارش روابط عمومي مركز اين گزارش سیاستی در چهارده صفحه به همت رضوان استادعلي دهقي  و سید حسین موسوی در دفتر خدمات پژوهشی مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري منتشر شده است.

در خلاصه مدیریتی این گزارش می خوانیم : گزارش حاضر به بررسی و نقد مسائل و راهکارهای طرح صنعت خودرو به سمت پیشتازی می پردازد. این گزارش در وهله اول، وابستگی صنعت خودرو به خارج، عدم تمرکز بر تحقیق و توسعه و نفوذ تصمیمات دولتی را از مشکالت اصلی این صنعت بیان کرده است و توصیه های سیاستی خود را در این محورها ارائه میکند : کاهش تدریجی حمایت های دولتی، ایجاد تعهد دوطرفه بین دولت و خودروسازها، کاهش وابستگی به کشورهای دیگر برای تأمین قطعات، تمرکز بر خودروسازشدن به جای مونتاژ و تمرکز بر تحقیق و توسعه و تولید یکپارچه خودروهای هیبریدی و برقی بر اساس بهرهگیری از همه توانمندی های داخلی.

 

لازم به ذكر است علاقمندان ميتوانند اصل گزارش را در لينك زير دانلود كنند

گزارش سیاستی بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو به سوی پیشتازی 


چهارشنبه 19 بهمن 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.