الزامات رشد اقتصادی هشت درصد
الزامات رشد اقتصادی هشت درصد

به گزارش روابط عمومي مركز، گزارش لايحه بودجه ۱۴۰۱ و هدف‌محوري رشد اقتصادي (تبيين مباني و الزام‌ها)، به همت گروه پژوهشي نظام‌هاي نوين برنامه‌ريزي، بودجه‌ريزي و مدل سازي، مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري منتشر شد.

اين گزارش به همت عليرضا فرهادي­ كيا به عنوان نويسنده و نظارت علمي فرهاد خالصي در ۳۲ صفحه منتشر شده است.
در بخشي از خلاصه مديريتي اين گزارش مي خوانيم: ارتقاي رشد اقتصادي به حداقل ۸ درصد، نيازمند الزامات مختلف سياستي و كمي است. بدين منظور بايد بهره‌وري كل عوامل توليد به ميزان ۳,۵ درصد (۴۳ درصد)، ميزان شاغلان كشور به ميزان ۴.۴۸ درصد و موجودي سرمايه ۴.۵ درصد رشد نمايد. رشد ۴.۵ درصدي موجودي سرمايه به معني انجام سرمايه‌گذاري به ميزان ۳۴۶۱۰ هزار ميليارد ريال به قيمت جاري خواهد بود.

دريافت فايل


سه شنبه 05 بهمن 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.