تغییرات اقلیم ایران تا سال ۲۰۳۰ چگونه خواهد بود؟
تغییرات اقلیم ایران تا سال ۲۰۳۰ چگونه خواهد بود؟

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، گزارش مطالعات سند ملي آمايش سرزمين با موضوع تغييرات اقليمي به همت گروه آمايش توسعه و توازن منطقه اي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري سازمان برنامه و بودجه جهت استفاده عموم علاقه مندان منتشر شد.

تغييرات اقليمي و گرمايش جهاني از اواخر قرن گذشته تا كنون يكي از مسائلي بوده است كه ذهن بسياري از محققين را به خود معطوف كرده است. بي ترديد شناخت  اجمالي  از تغييرات اقليمي مي تواند در برنامه ريزي هاي زيستي و سياست هاي توسعه تاثير مستقيم داشته باشد.

اين مطالعه با هدف بررسي تغييرات اقليمي در طي بازه زماني بلند مدت و پيش بيني براي سال ۲۰۳۰ ميلادي انجام پذيرفته است. لازم به ذكر است  بر اساس سياست هاي سند ملي آمايش سرزمين سال ۱۴۲۴ افق تحقق آمايش سرزمين در كشور به حساب مي آيد.

علاقه مندان مي توانند جهت استفاده از اين مطالعه به  تارنماي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري به نشاني www.dfrc.ir مراجعه نمايند.

دريافت فايل


سه شنبه 07 دی 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.