همکاری مرکز آمار و مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با محوریت حل مسائل سازمان برنامه و بودجه کشور
همکاری مرکز آمار و مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با محوریت حل مسائل سازمان برنامه و بودجه کشور

دكتر جواد حسين ­زاده در بازديد از مركز پژوهش­ هاي توسعه و آينده­ نگري وجود چنين سازماني را در كنار سازمان برنامه و بودجه يك فرصت دانست و ابراز اميدواري كرد با رويكرد جديد سازمان، برنامه همكاري مركز آمار و مركز پژوهش­ هاي توسعه و آينده­ نگري به عالي ترين سطح خود ارتقا پيدا كند.

دكتر سيدمهدي پاك­ ذات سرپرست مركز پژوهش­ ها در اين ديدار بر اصل همراهي مركز پژوهش ­ها با سازمان برنامه و سازمان­ هاي تابعه تاكيد كرد و گفت: مركز پژوهش­ ها در رويكرد جديد خود تلاش دارد تا نيازهاي پژوهشي سازمان برنامه را به بهترين نحو و در كوتاه­ترين زمان ممكن مرتفع سازد.

دكتر پاك­ ذات در خصوص همكاري متقابل مركز پژوهش ­ها و مركز آمار، هماهنگي و همراهي اين دو مجموعه را امري لازم و ضروري دانست و ابراز اميدواري كرد رويكرد حل مسئله با تمركز بر مسائل سازمان برنامه، محور همكاري­ هاي جديد اين دو مركز باشند.

لازم به ذكر است اين رويداد روز دوشنبه در مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۸به ميزباني مركز پژوهش­ هاي توسعه و آينده­ نگري برگزار شد.


دوشنبه 08 آذر 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.