برگزاری دومین جلسه کارگروه پژوهشی ستاد بودجه ۱۴۰۱ مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری
برگزاری دومین جلسه کارگروه پژوهشی ستاد بودجه ۱۴۰۱ مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري، در اين جلسه به بررسي و پيگيري مصوبات جلسه قبلي كارگروه پژوهشي ستاد بودجه ۱۴۰۱ و تصميم­ گيري در خصوص ادامه فعاليت­ هاي كارگروه پرداخته شد. در اين جلسه ابتدا پيرامون تدوين مجموعه راهكارها و اقدامات راهبردي جهت تعميق هم پيوندي ميان مركز، سازمان و دستگاه­ هاي اجرايي به تبادل نظر پرداخته شد و مقرر گرديد اعضاء، نظرات خود را به شكل مكتوب در اختيار كارگروه قرار دهند.

در ادامه نيز پيرامون تدوين مجموعه گزارش­ هاي تحليلي-تبييني لايحه بودجه ۱۴۰۱ و تصميم­ گيري در خصوص چگونگي نحوه مواجهه و همچنين ارتقاء سطح كيفي گزارشات به بحث و تبادل نظر پرداخته شد. پيرو اين موضوع، ابتدا جناب آقاي دكتر محسني­ نيا به تشريح و تبيين فرايند تدوين اين گزارشات در سنوات گذشته پرداخته و سپس پيشنهادات خود را جهت ارتقاء اين مطالعات مطرح فرمودند. سپس هر يك از اعضاي جلسه در رابطه با موضوع فوق الذكر نكات خود را مطرح كرده و در مجموع موارد زير را پيشنهاد كردند:

  • تصميم­ گيري و بازنگري در نحوه جبران خدمات پژوهشي
  • آسيب­ شناسي مجموعه فعاليت­ هاي­ گذشته مركز در اين مطالعات

    در ادامه جلسه به بررسي و تصميم­ گيري در خصوص فعاليت مركز در ستادها و كارگروه­ هاي بودجه ۱۴۰۱ پرداخته شد و در اين خصوص با هم انديشي اعضاي جلسه، نمايندگان مركز در هر كارگروه مشخص گرديد.

    در پايان جلسه نيز مقرر گرديد اعضاي كارگروه در رابطه با موارد زير به فعاليت پرداخته و در جلسات آتي مطالب مورد نظر را ارائه نمايند:

  • ارائه چارچوب پياده­ سازي منويات سند ملي آمايش سرزمين در لوايح بودجه
  • احصاء و دسته­ بندي مسائل مهم مرتبط با بودجه
  • تحليل و احصاء گزاره­ هاي كليدي از جلسات ستاد بودجه
  • تدقيق چارچوب گزارشات تحليلي-تبييني لايحه بودجه ۱۴۰۱

 

 

گالري تصاوير


شنبه 24 مهر 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.