گزارش نگاهی اجمالی به دستورالعمل راهنمای شفافیت مالی دولت ها منتشر شد
گزارش نگاهی اجمالی به دستورالعمل راهنمای شفافیت مالی دولت ها منتشر شد

گزارش ۲۴۸ مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري با عنوان نگاه اجمالي به دستورالعمل راهنماي شفافيت مالي دولت توسط صندوق بين المللي پول تهيه شده كه توسط دكتر يدالله ابراهيمي فر ترجمه شده است.
دولت ها براي پاسخگويي به قانون گذاران، فعالان بازار و شهروندان هر كشوري موظفند تا اطلاعات شفاف از عملكرد خود در اختيار قرار دهند.
شفافيت مالي اطلاعات مورد نياز قانون‌گذاران، فعالان بازار، شهروندان را براي اتخاذ تصميمات مالي سازنده و مؤثر فراهم ساخته و لذا آنها مي‌توانند دولت را در قبال عملكرد مالي، مديريت و استفاده از منابع عمومي پاسخگو نمايند. شفافيت مالي نظارت بين‌المللي بر تحولات مالي دولت را تسهيل و كمك مي‌كند تا انتقال اثرات ناگوار مالي بين كشورها كاهش يابد. شفافيت بيشتر مالي مي‌تواند اعتبار مديريت ماليه عمومي دولت و ارتقاي سطح اعتماد در بازار را برجسته سازد.

دريافت فايل


یک شنبه 10 مرداد 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.