سومین نشست از سلسله نشست های کارشناسیِ مسئله شناسی و مسئله یابی پژوهش با موضوع ایجاد پایگاه آمارهای مالی دولت، برگزار شد
سومین نشست از سلسله نشست های کارشناسیِ مسئله شناسی و مسئله یابی پژوهش با موضوع ایجاد پایگاه آمارهای مالی دولت، برگزار شد

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، در اين نشست آقاي محسني‌نيا ضمن ارائه مقدمه‌اي درخصوص لزوم ايجاد پايگاه داده‌ آمارهاي مالي دولت در راستاي تحقق شفافيت به عنوان مهمترين وظيفه، به ضرورت ايجاد چنين پايگاهي پرداختند و تأكيد نمودند ارائه آمار عملكرد بودجه نياز اوليه و مهم تحقق  بودجه ­ريزي مبتني بر عملكرد است.
در ادامه اين نشست جناب آقاي غلامرضانژاد، معاون امور استان ها، سركار خانم خانلو رئيس امور پايش تعهدات دولت و جناب آقاي محبوب معاون امور تلفيق نيز ضمن تأكيد بر اهميت و ضرورت ايجاد «پايگاه آمارهاي مالي دولت» در مركز پژوهش­ هاي توسعه و آينده ­نگري، به ارائه نكات و مواردي پيرامون دامنه آمارهاي موجود و سطح دسترسي و انتشار آن براي پژوهشگران پرداختند.
در ادامه آقاي دكتر ابراهيمي ­فر بر ضرورت بهره ­گيري از استانداردهاي بين ­المللي در طبقه ­بندي و انتشار آمارهاي مالي دولت و داده ­هاي بودجه­ اي، تأكيد نمودند.
در پايان اين نشست هم ­انديشي، مقرر شد با همكاري و مشاركت نمايندگان تام ­الاختيار امور تخصصي سازمان زمينه احصا، طبقه بندي و انتشار داده­ هاي بودجه ­اي موجود در سامانه هاي مختلف سازمان برنامه و بودجه كشور و خزانه ­داري كل كشور فراهم گردد.

تصاوير


دوشنبه 24 خرداد 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.