نشست گروه پژوهشی توسعه امور بخشی و محیط زیست با محوریت تدوین برنامه پساکرونا
نشست گروه پژوهشی توسعه امور بخشی و محیط زیست با محوریت تدوین برنامه پساکرونا

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري، در اين نشست جناب آقاي دكتر گرائي نژاد مسئول  دبيرخانه مطالعات پشتيبان تدوين برنامه پساكرونا (مستقر در گروه توسعه امور بخشي و محيط زيست)، پيرامون اقدامات صورت گرفته در خصوص مطالعات پساكرونا، وضعيت گزارش‌ كارگروه‌هاي مطالعاتي و در نهايت فرايند تلفيق اين مطالعات توضيحاتي را بيان نمودند و ضمن اشاره به گزارش هاي تلفيق موضوعي (۶ مجلد) تدوين شده، ساختار گزارش تلفيق نهايي را تشريح كردند. سپس ايشان با اشاره به گزينه‌هاي پيش رو در تدوين برنامه پساكرونا، بر انتخاب روش مورد نظر در تدوين اين برنامه تاكيد نمودند. در ادامه نيز حاضرين در جلسه پيرامون مباحث مطرح شده و ادامه فرايند مطالعات به بحث و تبادل نظر پرداختند.
شايان ذكر است كه مطالعات پشتيبان تدوين برنامه‌ پسا كرونا، با محوريت مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري و با همراهي و همياري امور تخصصي سازمان برنامه و بودجه كشور، دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط و مؤسسات پژوهشي و دانشگاه‌هاي كشور به انجام رسيده است. 

تصاوير 


دوشنبه 03 خرداد 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.