دوازدهمین جلسه گروه پژوهشی توسعه تامین مالی و اقتصاد بین الملل برگزار شد
دوازدهمین جلسه گروه پژوهشی توسعه تامین مالی و اقتصاد بین الملل برگزار شد

در اين جلسه دكتر نوبخت ضمن بيان دستاوردهاي گروه پژوهشي در طول يكسال گذشته بيان كردند كه با تلاش محققان و پژوهشگران مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري سند اوليه الگوي مطلوب توسعه ايراني اسلامي تدوين شده است. اين مطالعات تلاشي جمعي و با همكاري جمعي از نخبگان و محققان و متخصصين توسعه كشور و سازمان برنامه و بودجه كشور بوده است.
در اين جلسه رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در خصوص انطباق بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري و الگوي توسعه مطلوب رهنمودهايي براي اعضا جلسه و گروه پژوهشي داشتند. در ادامه هر يك از اعضا گروه به بحث و تبادل نظر پيرامون محورهاي تهيه الگوي مطلوب پرداختند.
در اين جلسه با تاكيد بر مقوله فرهنگ و اهميت آن در توسعه كارگروهي با موضوع فرهنگ به منظور ارزيابي دقيقي از الگوي مطلوب توسعه و ارائه مباحث تكميلي آن در دستور قرار گرفت.
اين جلسات با رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي در محل سالن اجتماعات دكتر حسين عظيمي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري برگزار شد.

تصاوير 


شنبه 01 خرداد 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.