اولین نشست از سلسله نشست های کارشناسیِ مسئله شناسی و مسئله یابی پژوهش با موضوع بررسی تعیین قیمت های آب شرب شهری و روستایی سرزمین
اولین نشست از سلسله نشست های کارشناسیِ مسئله شناسی و مسئله یابی پژوهش با موضوع بررسی تعیین قیمت های آب شرب شهری و روستایی سرزمین

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش ­هاي توسعه و آينده ­نگري، با عنايت به اهميت انجام پژوهش ­هاي كاربردي از رهگذر مشاركت ذي نفعان كليدي، نشست ­هاي كارشناسيِ مسئله ­شناسي و مسئله­ يابي پژوهش در تاريخ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، با موضوع بررسي تعيين قيمت ­هاي آب شرب شهري و روستايي سرزمين، با حضور امور تخصصي سازمان برنامه و بودجه، وزارت نيرو و موسسات تابعه آن، صاحب نظران و كارشناسان تخصصي برگزار شد.
در اين نشست ابتدا دلايل، اهميت و خروجي مورد انتظار از اين نشست ارائه و تبيين شد. در ادامه چالش ­ها و آسيب ­هاي مديريت و برنامه ­ريزي حوزه قيمت ­هاي آب شرب شهري و روستايي سرزمين از سوي نماينده امور راه و ترابري و مديريت عمران شهري و روستايي ارائه و تحليل شد. در ادامه هريك از حضار مطالبي را در موضوعاتي چون حكمراني مطلوب عرضه و تأمين آب شرب، لزوم اتخاذ نگاه آمايشي در تأمين آب شرب، اصلاح ساختار سازماني مديريت تامين آب شرب، پرهيز از نگاه سازه ­اي به مسئله مديريت تآمين منابع آب شرب و .... ارائه و به بحث گذاشتند.
در اين جلسه هر يك از حضار سه مسئله و پرسش مهم در حوزه مديريت و برنامه ­ريزي تأمين منابع آب شرب از نظر خود را دربستر فضاي مجازي جلسه به اشتراك گذاشت و در نهايت با اولويت ­بندي بين آنها با اجراي دو مرحله دلفي آنلاين از سوي حضار مهم ­ترين مسائل مرتبط احصا شد.
شايان ذكر است؛ نظر به مأموريت مركز پژوهش­ هاي توسعه و آينده‌نگري در پشتيباني انديشه ­اي از سازمان برنامه و بودجه كشور در امر خطير برنامه­ ريزي، بودجه ­ريزي و رصد توسعه؛ در نظر است در راستاي انجام پژوهش ­هاي كاربردي و مورد نياز سازمان، سلسله نشست­ هاي كارشناسي مسئله­ شناسي و مسئله ­يابي برگزار شود تا به اين وسيله با احصا دقيق موضوعات و اولويت ­هاي پژوهشي، اقدام لازم در خصوص موضوع مورد نظر به شكل­ هاي گوناگون اعم از برگزاري نشست تخصصي، تدوين گزارش پژوهشي، تهيه گزارش سياستي، تهيه گزارش فراتحليل، ترجمه و تاليف، انجام طرح پژوهشي و يا برگزاري كارگاه آموزشي و... برنامه ­ريزي شود.

 

دريافت فايل ارائه شده

گالري تصاوير

 


دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.