با حضور ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور از مجموعه فعالیت های مرکز در سال ۱۳۹۹ و بطور خاص از دست اندرکاران مطالعات تدوین سند ملی امایش سرزمین، تجلیل و قدردانی شد.
با حضور ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور از مجموعه فعالیت های مرکز در سال ۱۳۹۹ و بطور خاص از دست اندرکاران مطالعات تدوین سند ملی امایش سرزمین، تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش­هاي توسعه و آينده­نگري، جناب آقاي دكتر نوبخت با حضور در مركز پژوهش­هاي توسعه و آينده‌نگري از مجموعه فعاليت­هاي مركز  و بطور خاص از انجام مطالعات سند ملي آمايش سرزمين تجليل و قدرداني به­عمل ­آورده و از اين مطالعه به عنوان مهمترين اقدام مركز و نقطه عطف توسعه كشور ياد كردند.

در اين جلسه كه مديران، پژوهشگران و كارشناسان مركز پژوهش­هاي توسعه و آينده­نگري حضور داشتند، جناب آقاي دكتر نوبخت به نقش مهم مركز پژوهش­هاي توسعه و آينده نگري به عنوان بازوي فكري سازمان برنامه و بودجه تاكيد داشته و سند ملي آمايش سرزمين را به عنوان يكي از مطالباتي كه مدتها از سوي نهادها و عموم جامعه وجود داشته، معرفي نموده و انجام آن  را به عنوان يكي از اتفاقات مهم و افتخارات مركز دانستند. ايشان همچنين تاكيد داشتند، با تصويب اين سند، ساير اقدامات به منظور اجرايي شدن مفاد آن بايد به سرعت در دستور سازمان قرار گرفته تا اثرات توسعه­اي خود را بر كشور بگذارد. 

رئيس هيات امناء مركز پژوهش­هاي توسعه و آينده­نگري در پايان ضمن تشكر مجدد از مجموعه همكاران مركز، ابراز اميدواري نمودند، همانند نقش موثري كه در تهيه سند ملي آمايش داشتيد، بتوانيد در پيشبرد مجموعه مطالعات تدوين الگوي مطلوب توسعه ايراني اسلامي نيز تلاش نماييد و آن سند نيز با مشاركت حداكثري صاحب­نظران و كارشناسان كشور تدوين و عرضه شود.

شايان ذكر است؛ مطالعات تدوين سند ملي آمايش سرزمين كه توسط مركز توسعه و آينده­نگري طي حدود سه سال انجام گرفته است؛ در اسفندماه سال ۱۳۹۹ به تصويب شوراي عالي امايش سرزمين رسيد.

براي مطالعه و آشنايي بيشتر با اين سند و مجموعه مطالعات پشتيبان آن، مي توانيد به سامانه پشتيباني آمايش سرزمين (سپاس) مراجعه نماييد.

 

گالري تصاوير

 
 
 

یک شنبه 22 فروردین 1400 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.