متن مصوب سند ملی آمایش سرزمین منتشر شد
متن مصوب سند ملی آمایش سرزمین منتشر شد

با استناد به ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه، مجموعه مطالعات تدوين سند ملي آمايش سرزمين، با بهره‌گيري حداكثري از پتانسيل علمي و كارشناسي دستگاه‌هاي اجرايي و موسسات پژوهشي كشور، توسط اين مركز انجام و در تيرماه سال ۱۳۹۹ در قالب ۳۴ عنوان گزارش و ۵۱ مجلد، تقديم دبيرخانه شورايعالي آمايش سرزمين (امور برنامه ريزي، نظارت و آمايش سرزمين سازمان برنامه و بودجه كشور) شد.
مجموعه مطالعات انجام شده پس از بررسي طي ۱۳ جلسه به تاييد كميسيون تخصصي شورايعالي آمايش سرزمين رسيد و پس از آن، متن پيش نويس سند ملي نيز طي ۱۵ جلسه در آن كميسيون بررسي و در نهايت در جلسه شورايعالي آمايش سرزمين مورخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به تصويب اعضاي شورا رسيد و توسط جناب آقاي دكتر نوبخت، رئيس محترم شوراي عالي آمايش سرزمين و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور طي نامه شماره ۷۱۵۰۳۱ مورخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ به كليه دستگاه هاي اجرايي كشور ابلاغ گرديد.
شايان ذكر است مجموعه مطالعات پشتيبان تدوين سند نيز به ­تدريج در نسخه آزمايشي سامانه پشتيباني آمايش سرزمين (سپاس) به آدرس https://sepas-dfrc.ir  در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

 


سه شنبه 17 فروردین 1400 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.