در ششمین جلسه شورای عالی آمایش سرزمین، نسخه آزمایشی سامانه پشتیبانی آمایش سرزمین (سپاس) رونمایی شد
در ششمین جلسه شورای عالی آمایش سرزمین، نسخه آزمایشی سامانه پشتیبانی آمایش سرزمین (سپاس) رونمایی شد

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش ­هاي توسعه و آينده ­نگري، در اين جلسه كه علاوه بر اعضاي شورا، مديران و كارشناسان سازمان برنامه و بودجه و مركز پژوهش­ هاي توسعه و آينده ­نگري نيز حضور داشتند، نسخه نهاييِ تدقيق شده سند ملي آمايش سرزمين از سوي مركز ارائه و برنامه زمان­ بندي گام ­هاي اجرايي آتي براي استقرار و پياده­ سازي نظام راهبري توسعه فضايي سرزمين تشريح شد. در ادامه اين جلسه، نسخه آزمايشي سامانه پشتيباني آمايش سرزمين (سپاس) رونمايي شد.

 

پيوند به فيلم معرفي سامانه سپاس

تصاوير

شايان ذكر است سند ملي آمايش سرزمين، در جلسه­ پنجم شورا­ي­عالي آمايش سرزمين در تاريخ  ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹، در قالب ۶ هدف، ۲۴ راهبرد و ۲۵۴ سياست تصويب شد.

 
 
 

دوشنبه 25 اسفند 1399 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.