نقشه اولویت ها و فوریت های توسعه ایران
نقشه اولویت ها و فوریت های توسعه ایران

به گزارش روابط عمومي مركز اين گزارش پژوهشي در چهل صفحه به همت رضوان استادعلي دهقي در گروه پژوهشي توسعه، تأمين مالي و اقتصاد بين الملل مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري منتشر شده است.

در مقدمه اين گزارش مي خوانيم: اين پژوهش به منظور تعيين نقاط پروانه اي و اولويت هاي توسعه كشور از روش دلفي استفاده نموده و از ذينفعان و فعالان توسعه درخواست كرده است كه مهمترين بخش ها، موانع و راه حل ها را براي توسعه كشور شناسايي كنند. همچنين از فعاالن توسعه خواسته شد تغييراتي را كه نپرداختن به آنها منجر به وقوع بحران شده را بر اساس زمان وقوع بحران مشخص كنند. برونداد اين فعاليت پژوهشي، تدوين نقشه توسعه كشور است. نقشه توسعه، معيار و راهنمايي براي استراتژي ها، برنامه ها و سياستگذاري هاي توسعه كشور بوده و اولويت هاي عمل و زمانبندي آنها را مشخص مي كند.

لازم به ذكر است علاقمندان ميتوانند اصل گزارش را در لينك زير دانلود كنند.

نقشه اولويت ها و فوريت هاي توسعه ايران


دوشنبه 10 بهمن 1401 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.