کسب مقام برتر مرکز در میان 159 اندیشکده
کسب مقام برتر مرکز در میان 159 اندیشکده

بر اساس اعلام سالنامه جامعه اندیشکده ها، مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری در بخش های مختلف رتبه برتر مراکز علمی را در میان 159 اندیشکده، پژوهشگاه و مراکز علمی به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی مرکز، بر اساس اعلام رسمی جامعه اندیشگاهی در سالنامه جامعه اندیشکده ها، صفحه مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری پر بازدید ترین صفحه اندیشکده در سال 1401 بوده است. بر اساس این اعلام زمان میانگین بازدید این صفحه و استفاده از مطالب آن 2:34 برای مخاطبین بوده است.

همچنین در حوزه حکمرانی و توسعه، مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با انتشار 31 گزارش بالا تر از مرکز پژوهش های مجلس در مقام اول اندیشکده ها در این بخش قرار گرفت.

 

 همچنین بر اساس این اعلام مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری پس از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مقام دوم تولیدات پژوهشی را در سال 1401 در میان اندیشکده های موجود داشته است و این مهم به گونه ای بوده است که مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به همراه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به تنهای بیش از یک چهارم از تولیدات جامعه اندیشگاهی را منتشر کرده اند.

بر اساسی این گزارش سالنامه جامعه اندیشکده ها با نگاهی آماری به وضعیت زیست بوم اندیشه ورزی کشور سعی می کند نگاهی دقیق و کامل از وضعیت اندیشکده ها طی سال 1401 را به مخاطبین خود ارائه دهد.

از اینرو روابط عمومی مرکز بر خود لازم می داند موفقیت به دست آمده مرکز در مقایسه با 159 اندیشکده و پژوهشکده دیگر در طول سال 1401 را خدمت یکایک همکاران، پژوهشگران و مدیریت مرکز تبریک گفته و آرزوی کسب موفقیت های دیگر را برای این مجموعه چابک، مسئله محور و نوآور را از خداوند متعال مسئلت دارد.

علاقه مندان می توانند اصل سالنامه را در اینجا مطالعه کنند.

the-third-yearbook-of-the-iranthinktanks

 


سه شنبه 29 فروردین 1402 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.